Pracując w trybie siedzącym, spędzamy bardzo dużo czasu na krześle. Wyliczono ze statystyk, że przeciętnie około 80 tysięcy godzin w swoim życiu. Warto, więc dobrze zastanowić się nad jego wyborem do biura.
Dobrze dobrane krzesło biurowe to zadowolony pracownik. Uwarunkowania miejsca pracy odbijają się na wykonywanych zadaniach przez pracowników. Często źle dobrane krzesło to mniejsze efekty w pracy pracownika. Większość pracowników wykonuje swoją pracę w pozycji siedzącej przy stercie dokumentów, a nie przed monitorem. A więc dobrze dobrane krzesło biurowe i biurko powinno być do pracownika, aby wydajnie pracował.
Wybierając krzesło biurowe nie powinniśmy się sugerować ceną a wy godnością, czyli dopasowaniem krzesła do ciała pracownika. Źle dobrane elementy prowadzą do zmęczenia pracownika, braku koncentracji oraz bóle głowy i kręgosłupa. Zwykłe krzesła nie przystosowują się do człowieka, lecz my musimy do nich. Nowoczesne zaś krzesła odgrywają rolę samo dopasowywania się do osoby siedzącej na nim. Tego typu krzesła są uniwersalne. Nie musimy z każdym pracownikiem ganiać po krzesło do pracy, a jedynie kupić jedno, które będzie pasować wszystkim.
Krzesła biurowe uniwersalne te lepsze mogą służyć przez wiele lat w danym miejscu. Są one wytrzymałe, stabilne i idealne dla kręgosłupa. A jeżeli chcemy mieć zdrowego i dobrze myślącego pracownika to warto zainwestować.
Krzesło biuro powinno mieć funkcję:
– odchylenia oparcia
– regulacji siedziska
– regulacji wysokości siedziska
– regulacji podłokietników
– przemieszczania się po powierzchni (na kółkach)
Dodatkowo każde krzesło powinno mieć wysokie oparcie i zagłówek, dzięki którym można będzie oprzeć się całym ciałem i wygodnie pracować.
Artykuły powiązane
Zalety ergonomicznego fotela biurowego
Aktywne Siedzenie i jego wpływ na kręgosłup
Krzesła biurowe i ich ergonomia